ClubJuridic.ro Q&A
"contract pe persoana juridica"
De curand am incheiat un contract cu vodafone pe persoana juridica, pentru 4 numere de telefon. Cand am incheiat contractul mi-au spus ca tot grupul de 4 nr vor plati 15 euro. Acum vad ca primesc factura pentru fiecare numar de telefon cate 15euro , total factura 60euro .
Am facut o notificare de reziliere prin mail si recomandata cu confirmare de primire si am fost sunat de vodafone ca nu se mai poate face nimic fara sa platesc o taxa de reziliere de 1370 euro .
Cum procedez mai departe fara sa platesc acea taxa ?
Nu am beneficiat de telefon la pret redus sau alte bunuri .
Va multumesc
User Ion Tudorache a intrebat la 13 Feb. 2014
5 raspunsuri
User Nicolae Carstea a raspuns userului Ana Maria Borz la 30 Apr. 2015
Buna ziua,
Din cate stiu, legea este valabila doar pentru consumatori, adica persoane fizice.
Intodeauna, invocand aceasta lege am primit si eu raspuns ca nu este valabila pentru persoane juridice.
Asa este?
Multumesc
Din cate stiu, legea este valabila doar pentru consumatori, adica persoane fizice.
Intodeauna, invocand aceasta lege am primit si eu raspuns ca nu este valabila pentru persoane juridice.
Asa este?
Multumesc
User Ion Tudorache a raspuns userului Ana Maria Borz la 02 Apr. 2014
buna ziua
am formulat acea notificare catre vodafone , dar raspunsul a fost fara folos .
vodafone cere plata a 150euro/numar de telefon .
am facut si o sesizare catre protectia consumatorului , dar aceasta mi-a spus ca nu poate interveni intre 2 persoane juridice .
acea clauza , de despagubire cu 150euro/numar de tel nu se regaseste in contractul semnat de mine . clauza respectiva se afla pe sit-ul vodafone
va multumes
tudorache
am formulat acea notificare catre vodafone , dar raspunsul a fost fara folos .
vodafone cere plata a 150euro/numar de telefon .
am facut si o sesizare catre protectia consumatorului , dar aceasta mi-a spus ca nu poate interveni intre 2 persoane juridice .
acea clauza , de despagubire cu 150euro/numar de tel nu se regaseste in contractul semnat de mine . clauza respectiva se afla pe sit-ul vodafone
va multumes
tudorache
Expert Ana Maria Borz a raspuns userului ion tudorache la 14 Feb. 2014
Domnule Tudorache, va rog sa specificati in notificare si in plangerea catre OPC si temeiurile de drept pe care vi le-am mentionat, respectiv Art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului care prevede ca:
"Dreptul consumatorului la denunţarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrāns de nicio clauză contractuală sau īnţelegere īntre părţi, īn cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept. Drepturile părţilor referitoare la o justă despăgubire nu vor fi afectate īn cazul denunţării unilaterale."
Anexa la Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele īncheiate īntre comercianţi şi consumatori, punctul (1), litera j) :
Sunt considerate clauze abuzive acele prevederi contractuale care
"j) restrāng sau anulează dreptul consumatorului de a denunţa sau de a rezilia unilateral contractul, īn cazurile īn care:
- comerciantul a modificat unilateral clauzele prevăzute la lit. e);
- comerciantul nu şi-a īndeplinit obligaţiile contractuale;
- comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe īn cazul denunţării unilaterale;"
"Dreptul consumatorului la denunţarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrāns de nicio clauză contractuală sau īnţelegere īntre părţi, īn cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept. Drepturile părţilor referitoare la o justă despăgubire nu vor fi afectate īn cazul denunţării unilaterale."
Anexa la Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele īncheiate īntre comercianţi şi consumatori, punctul (1), litera j) :
Sunt considerate clauze abuzive acele prevederi contractuale care
"j) restrāng sau anulează dreptul consumatorului de a denunţa sau de a rezilia unilateral contractul, īn cazurile īn care:
- comerciantul a modificat unilateral clauzele prevăzute la lit. e);
- comerciantul nu şi-a īndeplinit obligaţiile contractuale;
- comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe īn cazul denunţării unilaterale;"
User Ion Tudorache a raspuns userului Ana Maria Borz la 14 Feb. 2014
Buna ziua
Va multumesc de raspuns .
Am facut deja notificarea prin recomandata cu confirmare de primire , am fost contactat de vodafone si mi-a spus ca nu se poate rezilia fara taxa .
Acum astept raspunsul lor oficial si fac plangere la opc , alaturand si raspunsul oficial de la vodafone .
Va multumesc,
Tudorache
Va multumesc de raspuns .
Am facut deja notificarea prin recomandata cu confirmare de primire , am fost contactat de vodafone si mi-a spus ca nu se poate rezilia fara taxa .
Acum astept raspunsul lor oficial si fac plangere la opc , alaturand si raspunsul oficial de la vodafone .
Va multumesc,
Tudorache
Expert Ana Maria Borz a raspuns la intrebare la 13 Feb. 2014
Puteti rezilia contractul fara sa platiti nicio clauza de reziliere, dar trebuie sa urmati niste pasi.
Consultanti ai firmei de telefonie mobila va vor contacta telefonic incercand sa va faca sa va razganditi sau va vor solicita o taxa de reziliere de 100-200 euro. Nu platiti nimic, nu puteti fi constrans sa platiti vreo taxa de reziliere si este abuziva.
Avand in vedere Legea 161/2010 care a modificat Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului si Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, nu puteti fi constrans de un termen sau de o taxa pentru a rezilia un contract, acest lucru fiind considerat o clauza abuziva in contracte si prin urmare, nula de drept.
Formulati in scris o notificare de denuntare unilaterala a contractului de telefonie cu un preaviz de 30 de zile si trimiteti-o firmei de telefonie mobila prin executor judecatoresc sau prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
In cazul in care compania de telefonie mobila refuza sa ia act de denuntarea contractului, dupa expirarea termenului de preaviz, puteti sesiza instanta de judecata cu o cerere de constatare a incetarii contractului. In momentul cand primesc o notificare ferma, mai ales transmisa prin executor judecatoresc, firmele de telefonie nu mai indraznesc sa nu respecte denuntarea contractului.
Consultanti ai firmei de telefonie mobila va vor contacta telefonic incercand sa va faca sa va razganditi sau va vor solicita o taxa de reziliere de 100-200 euro. Nu platiti nimic, nu puteti fi constrans sa platiti vreo taxa de reziliere si este abuziva.
Avand in vedere Legea 161/2010 care a modificat Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului si Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, nu puteti fi constrans de un termen sau de o taxa pentru a rezilia un contract, acest lucru fiind considerat o clauza abuziva in contracte si prin urmare, nula de drept.
Formulati in scris o notificare de denuntare unilaterala a contractului de telefonie cu un preaviz de 30 de zile si trimiteti-o firmei de telefonie mobila prin executor judecatoresc sau prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
In cazul in care compania de telefonie mobila refuza sa ia act de denuntarea contractului, dupa expirarea termenului de preaviz, puteti sesiza instanta de judecata cu o cerere de constatare a incetarii contractului. In momentul cand primesc o notificare ferma, mai ales transmisa prin executor judecatoresc, firmele de telefonie nu mai indraznesc sa nu respecte denuntarea contractului.