ClubJuridic.ro Q&A

Modele de contracte civile si comerciale in conformitate cu noul Cod civil!

Corect intocmite si cu clauze formulate in avantajul dvs.!

Detalii aici>>

 

"Atributii suplimentare consilier juridic"

Buna ziua, problema mea este urmatoarea: sunt consilier juridic si functionar public intr o institutie de cativa ani. Recent, directorul institutiei a hotarat sa isi schimbe secretara si s a gandit ca eu, pe langa raspunsuri la petitii, contestatii, intampinari si reprezentare in instanta as putea sa raspund la telefon, sa inregistrez corespondenta, sa fac cafea etc. ceea ce in mod evident ma impiedica sa imi desfasor activitatea specifica in conditii normale. Precizez ca, fosta secretara ocupa functia de referent, mai avem o colega pe acelasi post si inca doua de grad inferior respectiv consilier asistent ,eu fiind si de grad principal. M am gandit si la faptul ca ar repreyenta o schimbare a locului si felului muncii, dar este vorba doar de schimbarea biroului, organizatoric nu se modifica nimic, si deocamdata nici fisa postului. PersonaI nu am gasit nici un temei concret sa refuz noile indatoriri, decat motive de bun simt si de orgoliu la urma urmei pentru ca nu am invatat si muncit pana acum ca sa fiu secretara, fie si a directorului. Ma puteti ajuta cu o solutie? Multumesc.

Adaugata in
  • Consilieri juridici

Ana Ana
 User  Ana Ana a intrebat la 29 Mai. 2013

 

3 raspunsuri

Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Antonia Popescu
 Expert Antonia Popescu a raspuns userului ana ana la 29 Mai. 2013
Doamna consilier, art.77 al.2, lit.i din Legea 188/1999 se refera la refuzul de a indeplini atributiile de serviciu, deci cele legale, care intra in sfera functiei dumneavoastra , dar deja am stabilit ca noile atributii sunt abuziv dispuse si nu corespund functiei de consilier juridic.

In conformitate cu prevederile art.45, al. 3 din Legea 188/1999, “Funcţionarul public are dreptul să refuze, în scris şi motivat, îndeplinirea dispoziţiilor primite de la superiorul ierarhic, dacă le consideră ilegale. Dacă cel care a emis dispoziţia o formulează în scris, funcţionarul public este obligat să o execute, cu excepţia cazului în care aceasta este vădit ilegală. Funcţionarul public are îndatorirea să aducă la cunoştinţă superiorului ierarhic al persoanei care a emis dispoziţia astfel de situaţii.”

"Alte atributii" privesc pregatirea dumneavoastra juridica.


Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Ana Ana
 User Ana Ana a raspuns userului Antonia Popescu la 29 Mai. 2013
Multumesc frumos pentru raspuns, asa m am gandit si eu ca dumneavoastra in privinta atributiilor, desi in fisa postului este trecuta metiunea indeplinrii si altor atributii stabilite de seful iererhic. Dar, fiind functionar public mi am pus problema daca nu cumva refuzul de a indeplini noile atributii stabilite de directorul institutiei, desi nu au specific juridic, nu reprezinta abatere disciplinara conf. art. 77 alin. 1 lit. i din Legea 188/1999?


Voteaza raspuns Apreciez acest raspuns [0] Nemultumit de acest raspuns [0]
Antonia Popescu
 Expert Antonia Popescu a raspuns la intrebare la 29 Mai. 2013
Stimata doamna consilier, Legea 514/2003 si Statutul consilierilor juridici precizeaza exact care sunt atributiile consilierului juridic.

Art. 10, al.a din statut prevede urmatoarele:
“Activitatea profesională a consilierului juridic se realizează prin:
- consultaţii şi cereri cu caracter juridic în toate domeniile dreptului;
- redactarea de opinii juridice cu privire la aspecte legale ce privesc activitatea acesteia;
- redactarea proiectelor de contracte, precum şi negocierea clauzelor legale contractuale;
- asistenţa, consultanţa şi reprezentarea juridică a persoanelor juridice şi a altor entităţi interesate;
- redactarea de acte juridice, atestarea identităţii părţilor, a consimţământului, a conţinutului şi a datei actelor încheiate, care privesc persoana juridică în favoarea căreia consilierul juridic exercită profesia;
- avizarea şi contrasemnarea actelor cu caracter juridic;
- verificarea legalităţii actelor cu caracter juridic şi administrativ primite spre avizare;
-semnarea la solicitarea conducerii, în cadrul reprezentării, a documentelor cu caracter juridic emanate de la persoana juridică sau de la instituţia publică reprezentată”.

Eu nu regasesc printre aceste atributii si cele de secretariat, deci consider ca noile dumneavoastra atributii nu fac parte dintre cele specifice postului si pregatirii.

Schimbarea atribuţiilor postului are semnificaţia unei modificări a contractului de muncă dacă s-a ajuns prin aceasta la un alt specific al funcţiei. Încredinţarea unor sarcini suplimentare, care nu se încadrează în specialitatea angajatului, constituie o modificare a felului muncii, deci o modificare unilaterala a CIM care nu este permisa de Codul Muncii.
In acest temei, angajatorul stie ca nu poate modifica unilateral CIM prin adaugarea acestor sarcini in fisa postului, dar atat timp cat dumneavoastra nu refuzati sa le indepliniti, beneficiaza de amabilitatea dumneavoastra.
Va sugerez sa invederati angajatorului dumneavoastra aceste aspecte si sa va exercitati strict atributiile de consilier juridic, nu si pe cele de secretara.




Email RSS Facebook Comunica experienta
ClubJuridic.ro
Sectiuni
  • Abuzuri
  • Accidente
  • Amenzi
  • Asistenta juridica
  • Bunuri si valori imobiliare
  • Cadastru-intabulare
  • Cartea funciara
  • Codul civil
  • Codul penal
  • Concediu
  • Consilieri juridici
  • Contracte
  • Despagubiri
  • Divort
  • Drepturile omului
  • Evaziune fiscala
  • Executare silita
  • Faliment
  • Impozite si taxe
  • Insolventa
  • Mostenire
  • Organizare judecatoreasca
  • Persoane juridice
  • Prejudicii-daune
  • Proces verbal
Video club